K poslechu Audiovector
Mezi nové značky, které jsme zařadily do naší nabídky jsou reprosoustavy Audiovector. Reprosoustavy značky Audiovector jsou ručně vyráběné v Dánsku.
Vyznačují se dokonalým řemeslným zpracováním a perfektním frekvenčním vyvážením. Firemní strategie označená jako IUC ( Idividual Upgrade Concept) umožní vylepšit stávající model na model vyšší (v rámci stejné modelové řady). Vylepšení spočívá nejen ve výměně měničů a elektronické výhybky, ale i v odstranění drobných rýh a škrábanců na skříni. Soustavy dostanou i nové výrobní číslo a nové přepravní boxy…zkrátka to jsou nové reprosoustavy. Koncept přináší zákazníkovi cca 40% úsporu proti nákupu nového modelu.
O společnosti AUDIOVECTOR
Ole Klifoth – zakladatel a majitel společnosti Audiovector
Společnost Audiovector byla pod názvem F3/LYD založena v roce 1979 jako reakce na určitý druh
nespokojenosti nad kvalitou nabízených reprosoustav na trhu. Zakladatel Ole Klifoth měl za sebou řadu
let strávených prodejem mnoha značek, které u něj dokonce dosáhli i učitého uznání v
kvalitě jejich zvuku, nikdy však toto uznání nebylo natolik dokonalé, aby v něm mohla uhasnout touha
vypořádat se osobně s fenoménem reprodukce zvuku ve vysoké zvukové kvalitě.
Realita jako předobraz reprodukce.
Mnoho lidí říkalo, že být nespokojený s nabídkou na trhu je pouze pocit, že to je pouze a jenom otázkou
vkusu. Ole Klifoth si to ovšem nemyslel. Jako člověk žijící v centru Kodaně byl velmi častým návštěvníkem
hudebních vystoupení, ať už se jednalo o klasickou hudbu, jazz, rockový koncert. Živá hudba a její přesný
převod do domácího prostředí bylo to, co jej naprosto fascinovalo a naplňovalo energií. Úspěch se dostavil,
nastolená cesta a vize se ukázaly být správné. Komerční úspěch modelu Trapez byl natolik výrazný,
že společnost okamžitě katapultoval mezi významné výrobce ve Skandinávii a o značku se začalo zajímat
mnoho zahraničních obchodníků.
Dnes Audiovector patří mezi respektované výrobce nejkvalitnějších hi-fi reproduktorů na světě. Svou
pozici by si nevytvořil bez zástupu desítek tisíc spokojených vlastníků, které umí i po desítkách let
zaujmout novým, originálním přístupem, který však vždy vychází z prvotních cílů Ole Klifotha, být co nejblíže
živé hudbě. Kromě materiálově a technologicky špičkovému provedení stojí za úspěchem především péče o
každého zákazníka. Významným je z tohoto pohledu rok 1996, ve kterém byl spuštěn zcela unikátní koncept
IUC, tedy program umožňujícím vlastníkům reproduktorů Audiovector posouvat se v modelové nabídce značky
stále výš a výš. Pravý význam projektu snáze pochopíme, když si uvědomíme fakt, že ze všech dosud vyrobených
reprosoustav Audiovector (od roku 1979) je ve službě plných 85%.
Ve společnosti Audiovector jsou přesvědčeni, že existuje přímá úměra mezi kvalitou zvuku a rukodělnou
prací, kterou se na vzniku reprosoustav podílí. Existuje mnoho kvalitních, technicky dokonalých
hi-fi výrobků, které jsou však ve svém výsledku bez emocí, studené, chladné. O kvalitě či nekvalitě zvuku
rozhoduje celá řada aspektů, někdy i doslova drobností. Jako příklad můžeme uvést správné dotažení šroubů
měniče k ozvučnici, které, pokud není kontrolováno, nebo ještě lépe uděláno člověkem, může mít zásadní
negativní vliv na výsledný zvuk celé reprosoustavy. A takto by šlo pokračovat. Hudbu vytvářejí nadaní,
výjimeční lidé a její následování prostřednictvím reprodukčních zařízení nelze nikterak zjednodušovat.
PREMIOVÉ SOUČÁSTKY
Tam, kde je to důležité pro kvalitní zvuk jsou v konstrukci použity jen nejlepší součástky.
Kondenzátory s 1 % tolerancí, na zakázku vyráběné reproduktory u firmy Scan –Speak. Velká pozornost
je věnována i ostatním dílům reprosoustav, jako jsou například speciální šrouby z karbonové
oceli.
VLASTNÍ KONSTRUKCE REPRODUKTORŮ
Většina z používaných reproduktorů je vlastní firemní konstrukce. Není to jenom tříramenný koš, membrány
a kmitačky (ve většině případů samozřejmě z titanu), ale i magnetické obvody jsou navženy
v Kodani a manuelně sestaveny v Dánsku podle firemní specifikace u firmy Scan-Speak – světově známé továrny
na high-end reproduktory.
UPGRADE JAKO CESTA ZA VYŠŠÍMI MODELY. V obchodní strategii Audiovectoru
zaujímá koncept IUC ( Idividual Upgrade Concept), tedy možnost posunout se v technologických zlepšeních
jednotlivých modelů výše významnou úlohu. Unikátní, neobyčejný, ohromující, to jsou jen některé z komplimentů,
které na adresu konceptu u Audiovectoru slyšeli. Seznamte se s detailní nabídkou. Jsme přesvědčeni,
že je to ten nejlepší způsob, jak se se zvukem Audiovector nejlépe seznámit.
Technologie AUDIOVECTOR
ADC – Active Direct Concept
Znalci vědí, že pasivní reprosoustavy mohou dosahovat špičkových kvalit, ale aktivní ještě vyšších. Je
to samozřejmě výrazně komplikovanější a v konkrétním poslechovém prostoru hraje roli celá řada dalších
aspektů, nicméně, obecně se dá konstatovat, že tam kde pasivní reproduktor předvádí svá maxima, může aktivní
koncepce bez ustání pokračovat dále. Ve spolupráci s anglickou společností Naim Audio vytvořil Audiovector
koncept umožňující zákazníkům upgrade jejich pasivních reproduktorů na aktivní, spolu se zajímavým rozšířením
o modul Discreet, který umí přijímat hudbu bezdrátově, což oceníte při přehrávání z moderních zařízení,
jako jsou chytré telefony, tablety apod.
IUC – Individual Upgrade Concept
Veškeré reprosoustavy Audiovector vyrobené od roku 1996 je možné upgradovat v rámci jednotlivých kategorií,
případně je možné pro konkrétní model zajistit jeho aktivní variantu. Koncept přináší zákazníkovi cca
40% úsporu proti nákupu reproduktoru modelu, nadto, naši špičkoví zaměstnanci se po obdržení zásilky do
továrny podílejí (prakticky řečeno) na vzniku zcela nového páru. Odstranění drobných rýh a škrábanců,
výměna měničů, výměna elektronické výhybky, nové výrobní číslo, nové přepravní boxy…zkrátka, nové reprosoustavy
Audiovector.
LCC – Low Compresion Concept
Základním předpokladem pro fungování měniče jako takového je co možná nejpřímější a nejlehčí pohyb v magnetickém
poli vytvářeném kolem cívky. Zcela klíčovými prvky jsou rychlost a tedy schopnost okamžité reakce na daný
impuls. Pokud měnič v této chvíli jakkoli omezíme, výrazně degradujeme výslednou zvukovou kvalitu soustav.
Jako jeden z našich zásadních konstrukčních postupů proto považujeme využívání slitin titanu, který má
klíčový podíl na dokonalé, ničím neomezené práci našich měničů. Stojí doslova a do písmene za vysoce ceněnou
schopností reprosoustav „být rychlými“, mnozí také říkají bezkompresními reprosoustavami.
SEC – Soundstage Enhancement Concept
SEC je technologie nabízející autentickou hudební scénu prostřednictvím přesně navržených portů, situovaných
zrcadlově proti vlastním středo basovým a výškovým měničům. Technologie se opírá o základní filozofii
Audiovector, tedy tvorbu bezkompresních reprosoustav. Hluboké basy, střední kmitočty, ale také kmitočty
nejvyšší nejsou nikdy svazovány ani jakkoli ovlivňovány kabinetem, vždy mají volný, rychlý, ničím neomezený
pracovní prostor.
NES – No Energy Storage
No Energy Storage reaguje na poznatek, že měnič nepodává svůj nejlepší možný výkon, pokud je jeho performance
ovlivněna vlastní hmotností. Audiovector vyvinul precizní aretovací mechanismus s přesnou kontrolou momentu,
kterým je každý měnič spojen s ozvučnicí a nedochází tak k žádným parazitním zákmitům či potencionálnímu
zkreslení ovlivňujícímu výsledný zvukový obraz.